Emma
Nybegynder
|
Post by Emma on Feb 14, 2012 13:36:44 GMT -5
En lille smule kantet Jeg vil tillade mig at sige velkommen til, selvom det er mig, der er den nye snegl på husmuren. Mit navn er ikke Emma, men da det er synonym jeg efterhånden har brugt i den længste sammenhængende periode (og det jeg bruger som admin på Magical Still) er det det alias jeg regner med at flest mennesker vil genkende (med tiden). Andre i online-sammenhæng har igennem tiden talt Lalaia, Klaustrophillie, Calumnia og på nuværende tidspunkt også Edwin (på en enkelt side). Jeg har vist nok spillet online rollespil siden 2006 og rollespil rent generelt siden 2003. Begge dele temmelig meget on/off. For online-delens vedkommende er jeg nogenlunde overbevist om at jeg var ret elendig lige til den dag jeg startede på et skoleboard* som på nærmest magisk vis forandrede mit billede af hvad det nu lige var online rollespil egentlig var. Det passer sikkert ikke, for det er ikke mere end halvandet år siden, men man siger at man genspejler sine omgivelser og det tror jeg mine litterære lege i internettets omgivelser har bekræftet - om ikke andet, så i det mindste for mig selv. Hvis man spiller med dygtige, velskrivende mennesker, så bliver ens egen indsats anderledes. Jeg ville have skrevet 'end' og kommet med en række eksempler på "den dårlige rollespiller", men i stedet vælger jeg at holde mig for god til at forsøge at bedømme kvaliteten af andres skriverier. Det er trods alt kun for sjov alt sammen, er det ikke?** Trist, men ikke just overraskende, gik den side jeg endte på neden om og hjem, men heldigvis havde jeg fået kontakt til to vældig fornuftige kvinder bag skærmene, som på daværende tidspunkt var admins for den nu dvalende side "Skjoldmø". Her slog jeg mine folder og udlevede min indre fantasy-nørd lige indtil oktober 2011. Sideløbende var der dog et par medlemmer fra den brutalt myrdede skoleside, der åbnede deres egen udgave af Hogwarts anno 2081 og i december 2010 sluttede jeg mig også til dem. Det er sjovt hvordan det valg skulle vise sig at få en enorm betydning for min færden på internettet og ikke mindst for en voksende afhængighed af både computer og online rollespil, men tilfældighederne styrer tilsyneladende også livet, hvis vi skal kalde det det, på nettet. I dag er jeg en temmelig permanent del af de faste spillere på det vi selv omtaler som "MUMS" i en forkortelse af de to søstersider "Magical Us" og "Magical Still". Som nævnt tidligere er jeg derudover den ene af de to admins på sidstnævnte, der så at sige er en fortsættelse, eller en sequal, til Hogwarts. Vi har skruet tiden frem, kører tingene på en lidt anden måde og har definitivt færre brugere og mindre udskiftning end skolesiden, men det er som det skal være. Jeg er en dyb modstander af at kvalitet og kvantitet behøver at være i strid med hinanden i online tekstbaseret rollespil, men vi satser definitivt mere på førstnævnte end sidstnævnte på Magical Still. Vi vil hellere have få, aktive og dygtige brugere, end vi vil have 50+ indlæg hver dag. Jeg synes ikke vi er elitære, men det fremgår ret tydeligt at begge sider har et forholdsvis højt aldersgennemsnit og en ditto gennemsnits IK. Har du lagt mærke til, at jeg ikke har nævnt genren? Det kommer sig både af at det er sekundært og at det her ikke er en reklame, men en beskrivelse af det underlige sammenhold, som der på en eller anden måde er blevet opbygget på MUMS. De to sider deler både cbox og medlemmer, har udvekslet alt fra kæresteproblemer til studiekriser og havde i sidste weekend sit andet træf hos den ene admin fra Magical Us. Vi var 9 stk. hvoraf fire af os tog en biltur på fire timer hver vej for at dukke op. Jeg tror muligvis vi grinede fra start til slut. Måske er det for meget for en med et mere distanceret forhold til sin lille sidehobby, eller en glæde ved forfatterens ensomhed, men jeg synes det er den bedste side (for nu at se det som en samlet enhed) jeg nogensinde har været på. Den er langt bedre end den, der døde og der er kommet andre folk til, som alle sammen har været med til at forme historien på deres måde. Med den omgang nostalgisk pladder overstået vil jeg indskrænke mig til at sige at jeg er toogtyve år gammel, bosiddende på Amager og studerende. Jeg kan rigtig godt lide at skrive, men for mig er det feedback'en, der er det fede og den er der konstant i online tekstbaseret. Mere af det. Emma* Frygteligt, ikke? Tænk sig at skoleboards rent faktisk kan være litterære og have en brugerbase af adskillige 18+ mennesker, som rent faktisk har noget fornuftigt at byde ind med. ** Jeg mener i høj grad at rollespil (det værende sig online, p&p, live, semilive etc.) kan være andet end spas gak og løjer. Mere om det en anden god gang.
|
|
|
Post by =Regnar on Feb 14, 2012 14:49:55 GMT -5
Velkommen til, Emma også kendt som alt muligt andet! Jeg har kun hørt gode ting og både MU og MS, så dine pæne ord kan jeg kun nikke genkendende til. Det er sjovt hvordan jeg ved hvilken anden side du taler om (den brutalt myrdede side) og det er sjovt, hvor lille rollespilsverdenen egentlig er. Men igen, velkommen til. Hvad studerer du egentlig, hvis man må være så fri at spørge?
|
|
Emma
Nybegynder
|
Post by Emma on Feb 14, 2012 15:17:14 GMT -5
Jo tak. (:
Den danske tekstbaserede online-verden er overraskende lille. Det er nærmest umuligt at aflure med alle folks alias'er og skiftende "adfærd" og det irriterer mig egentlig en anelse, at det er så svært at få et billede på hvor mange mennesker, der egentlig sidder ude bag skærmene. På den måde er liverollespillere (de voksne af dem) langt nemmere at få et nogenlunde overblik over. De har jo ansigter og rigtige navne, frem for pixels på en skærm og synonymer i læssevis.
Jeg er stort set lige droppet ud af mit første forsøg på en videregående uddannelse og forsørger mig selv med enkeltfag til et kommende studie, så jeg er "in between" lige nu. (:
|
|
|
Post by =Regnar on Feb 14, 2012 15:26:46 GMT -5
Ah sandt nok! Folk har flere tusinde navne, og jeg er da selv en af dem. Men desværre har jeg indtrykket af at der er mange folk derude, som netop "gemmer sig" bag nye navne, fordi RPG-verdenen er mere eller mindre nådesløs. Begår man én enkelt fejl eller stemples man som en bestemt type, så er det svært at slippe væk. Det kan anbefales at starte på ny, må jeg indrømme. Jeg gik fra en dejlig side, tog et nyt navn og kom ind et andet sted, hvor jeg har mødt mennesker, der ser ganske anderledes på RPG-verdenen. Meget lærerigt. Jamen held og lykke med dit enkeltfag! Det gælder jo om at vælge det der trækker mest i en.
|
|
Emma
Nybegynder
|
Post by Emma on Feb 15, 2012 7:05:10 GMT -5
Jeg har begået mange fejl, men jeg står hjertens gerne ved hver og en af dem. Hvis man ikke kan leve med at mennesker også er mennesker bag tasterne, så synes jeg måske lige man skal tjekke sin egen tolerance af. Det er sgu for sølle ikke at kunne komme videre fra hvad han eller hun lige sagde engang.
Jeg har selv været en kælling i flere sammenhænge, men sådan er det. Hvis nogen har et specifikt problem med en anden i rollespils-sammenhæng, så må de tage det op med den person. At man skal rende rundt og tage nye synonymer op for at undgå at folk hæfter et eller andet negativt på en synes jeg er direkte trist. Jeg er kantet, besværlig, perfektionistisk og til tider en anelse højrøvet. Det har jeg ikke noget problem med at folk er klar over. Jeg kan godt forstå at man som yngre spiller måske har brug for at genopfinde sig selv (og det har jeg jo tydeligvis også selv gjort) men på et eller andet tidspunkt må man sgu stå ved hvad man har sagt og gjort i fortiden. Det kaldes at blive voksen, tror jeg. Det måtte jo også ske for online-miljøet at dets spillere gjorde det. Dem der ikke gør det på et eller andet tidspunkt har jeg ærlig talt en smule ondt af.
//Rant
|
|
|
Post by =Regnar on Feb 15, 2012 11:16:50 GMT -5
Det er kun sundt at kunne stå ved det man gør, har gjort og vil gøre. Nogle gange bliver man bare indhentet af fortiden, og det er ikke minderne der plager en, men derimod de løgne, som fjenderne har skabt. Jeg har oplevet den online RP-verden som værende nådesløs og ligeglad. Man mister lidt sin tro på menneskeheden, når man har set og hørt de ting jeg har. Men sikke off topic vi er kommet! Jeg ville blot sige velkommen
|
|
Emma
Nybegynder
|
Post by Emma on Feb 16, 2012 6:03:39 GMT -5
Sikke et deprimerende billede af den danske online tekstbaserede rollespilsverden - eller dens brugere - du maler. Jeg tror måske jeg har været enten heldig eller i besiddelse af skyklapper. I hvert fald har jeg haft en helt anden oplevelse, om ikke andet; så igennem det sidste 1½ år der.
Man kunne argumentere med at de nådesløse og ligeglade idioter du omtaler kunne rende og hoppe, men det er vel i den menneskelige natur at ønske at blive accepteret. (;
Det er slet ikke muligt at komme off-topic i en præsentationstråd. Jeg synes det er fint at komme lidt rundt i hjørnerne, så at sige. (:
[/justify]
|
|
|
Post by =Regnar on Feb 16, 2012 10:08:59 GMT -5
Jeg har også på det seneste forsøgt at lade dem rende og hoppe. Jeg vil tro, at det er lettest, når jeg har set verden an med "andre" øjne, at kunne acceptere den med mine egne efterfølgende. Hvis du forstår - det blev en lidt underlig sætning.
|
|
Emma
Nybegynder
|
Post by Emma on Feb 16, 2012 17:20:29 GMT -5
Det tror jeg godt jeg forstår. (:
[/justify]
|
|